Zarządzanie prawami własności intelektualnej w spółce na przykładzie gry Cyberpunk 2077 (nagranie wykładu)

Minęło już 11 dni od największej premiery tego roku w świecie gier wideo – Cyberpunk 2077. Oczywiście, w LegalPlay również gramy w najnowszy tytuł od CD Projekt RED i po 30 godzinach grania możemy powiedzieć, że klimat Night City wciągnął nas bez reszty.

Trzy dni przed premierą gry (7 grudnia), na zaproszenie Koła Naukowego Własności Intelektualnej „IP” WPiA UW (www | fb), jako LegalPlay mieliśmy okazję wziąć udział w niezwykle ciekawym wydarzeniu, jak również wesprzeć jego organizację.

Wydarzenie było zatytułowane „Intellectual property rights management in an enterprise on the example of the game Cyberpunk 2077”. W trakcie wydarzenia, przedstawiciele Center for Commercial Legal Studies, Queen Mary University of London przedstawili znakomitą prezentację wskazującą na ogrom zagadnień prawa własności intelektualnej związanych z tworzeniem i zarządzaniem tak dużym tytułem i marką. Po prezentacji, odbyło się krótkie Q&A. Wydarzenie było moderowane przez autora niniejszego wpisu – Jakuba Zalewskiego, Associate w LegalPlay.

W webinarze brało udział ponad 200 osób! Jeśli przegapiliście wydarzenie, nic straconego! Nagranie z wydarzenia jest już dostępne:

Link do wideo: https://www.youtube.com/watch?v=mrQE9_4tJ6s&ab_channel=MoreThanJustaGame

W wydarzeniu brali udział:

Dr Gaetano Dimita – Senior Interactive Entertainment Law Review in International Intellectual Property Law na Queen Mary University of London oraz entuzjasta gier wideo. Gaetano jest również dyrektorem Institute for Interactive Entertainment Law and Policy, redaktorem naczelnym Interactive Entertainment Law Review oraz organizatorem cyklu konferencji „More Than Just a Game”.

Dr Michaela MacDonald – Lecturer na Queen Mary University of London. Michaela skupia swoje badania na wpływie prawnym, regulacyjnym i społecznym przełomowych technologii. Pracuje również w kancelarii Moorcrofts LLP jako konsultant w projekcie badającym rozwój systemu zarządzania umowami wykorzystującego sztuczną inteligencję.

Rafał Kłoczko – Chief Counsel Business, IP and Privacy w CD Projekt RED. Na co dzień Rafał i jego zespół dbają o to, żeby zagadnienia prawne nie przeszkadzały deweloperom CDPR w realizowaniu swojej wizji artystycznej.

Alexandros Alexandrou – doktorant na Queen Mary University of London. Jego temat pracy badawczej to „The Interactive Entertainment Industry and Successive Creativity: Remastering Copyright for Video Games and Successive Works”. Alex brał również udział w Legal Challenge podczas Games Industry Law Summit 2019 w Wilnie, gdzie uzyskał tytuł Best Oralist.

Michael Dunford – doktorant na Queen Mary University of London. Jego temat pracy badawczej to „The Fanworks Problem After Twenty Years: A Critical Re-Assessment”. Jego badania skupiają się na wpływie prawa autorskiego na środowiska fanowskie i inne społeczności oparte na wspólnych zainteresowaniach.

Salvatore Fasciana – doktorant na Queen Mary University of London. Jego temat pracy badawczej to “The Implementation of Gamers' Bill of Rights Within the Current Interactive Entertainment Industry”. W ramach swojej pracy badawczej, Salvatore próbuje stworzyć zbiór praw dla graczy przy założeniu, że każde z praw będzie reprezentować jedno z głównych wyzwań w branży interaktywnej rozrywki.

 

Serdecznie dziękujemy Kołu IP za zaproszenie i możliwość wsparcia wydarzenia oraz gościom z Queen Mary University of London i CD Projekt RED za podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z uczestnikami webinaru.